Saturday, December 5, 2009

Lembaga Serupa Teoh Kelihatan di bangunan SPRM


趙明福現身墜樓處?
咬官員頸項扯其後腿
3職員親眼目睹明福

報導:李慧蓮

(莎阿南3日訊)趙明福墜樓斃命后,在命案大廈上班的3名職員,包括反貪委員會官員,曾親眼目睹趙明福鬼魂,“他”還咬了一名官員的頸項和扯其后腿。

這起耐人尋味的靈異事件,是在開齌節逾兩週后開始發生,至今已有3人目睹趙明福鬼魂,顯靈時間是傍晚及晚上時分,即他在死前被帶回反貪委員會協助調查的時間。

3名見到趙明福鬼魂的人,包括馬沙南大廈的保安員、雪州反貪委員會副主任及一名隸屬布城總部的反貪官員。趙明福鬼魂出現的地點,即在他臥屍處的5樓及第14樓的反貪委員會。

《中國報》記者今日就此事走訪馬沙南大廈,其中一名看到趙明福鬼魂的保安員在值勤,他說,他雖然沒正面看到對方,但對方的穿著卻和趙氏出事時一模一樣。

“趙氏墜樓后,我還親眼看到他臥屍的樣子,我確定我看到那‘人’的背影是趙明福。”

他記得當時看到對方時已是下午6時30分,當時,所有大廈職員已下班,他獨自去5樓的洗手間時,聽到有腳步聲。

閉路電視沒有人

“我當時覺得奇怪,這時候一般都沒人,為何還有人在外,我于是走出廁所,就看到一名男子在升降機前站著。他穿著一件黑色大衣和白色長褲,我便問他要去哪裡,因為這時候不允許任何人隨意上樓。”

他指出,對方只回答一句要上樓,接著升降機門打開,便走進去。

“我當時想到可能是趙明福,立即到4樓的保安室看升降機的閉路電視,結果,升降機內卻沒有人。

他當時也反應不過來,也不知如何是好,過后,接二連三聽到有人講看到趙氏鬼魂。- China Press

_________________________________________________________________________

Tiga individu mendakwa mereka ternampak satu lembaga yang menyerupai mendiang Teoh Beng Hock merayau-rayau di ibupejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Plaza Masalam, Shah Alam.

Menurut laporan akhbar China Press, lembaga tersebut dilihat di tingkat lima bangunan tersebut - tempat Teoh ditemui mati dan di tingkat 14, iaitu pejabat SPRM Selangor.

Laporan itu menyebut seorang pengawal keselamatan dan dua pegawai SPRM terserempak dengan lembaga itu sekitar bulan Oktober lalu - lebih dua bulan selepas Teoh ditemui mati.

Pengawal keselamatan tersebut yang enggan namanya disebut berkata, dia tidak nampak muka lembaga itu, tetapi ia berpakaian sama seperti yang dipakai mendiang ketika datang ke pejabat SPRM dulu.

"Saya nampak mayatnya selepas jatuh. Saya pasti ianya Teoh walaupun saya hanya lihat bahagian belakangnya," katanya sambil menambah kejadian itu berlaku kira-kira jam 6.30 petang.

Ketika mencerita semula kejadian itu, pengawal tersebut berkata dia pergi ke bilik air di tingkat lima di mana secara dia tiba-tiba terdengar bunyi orang berjalan. Pengawal keselamatan yang lain tidak bertugas ketika itu.

"Saya rasa pelik. Biasanya pada waktu itu tiada orang lain di situ. Lalu saya berjalan ke arah tandas... kemudian saya nampak seorang lelaki di depan lif, dia memakai kot hitam dan berseluar putih," katanya.

Pada masa itu, tidak terlintas di fikiran pengawal tersebut bahawa ia adalah lembaga yang menyerupai Teoh itu.

"Saya bertanya dia hendak ke mana kerana tiada orang di atas. Dia menjawab "saya nak naik ke atas", lalu masuk ke dalam lif.

"Ketika itulah saya terfikir yang dia nampak seperti Teoh, jadi saya bergegas ke bilik keselamatan untuk melihat CCTV, tetapi tiada seorang pun dalam lif tersebut.-Malaysiakini

No comments: